Maailmalla hyvin suosituksi noussut venttiilikopan rakentelu/nopeuskilpailu saapuu nyt Bug In Finniin!
Tarkoituksena on rakentaa oma kilpuri VWn venttiilikopasta ja osallistua sillä jaloon kilvoitteluun nopeimman alamäkilaskun muodossa. Nopeimpien venttiilikoppien lisäksi palkitaan myös hienoimmat kilpurit sarjoissa ”Yleisön Valinta” sekä ”Tuomariston Suosikki”.
KILPAILUN SÄÄNNÖT
YLEISTÄ
1) Tämä on leikkimielinen kilpailu. Tosikot joutuvat julkisen pilkan kohteeksi.
2) Tuomarin päätökset ovat lopullisia. Lahjontaa voi yrittää.
3) Kilpailijat saavat pitää ajoasuja, kypäriä, ajolaseja, tulenkestäviä haalareita tai muita mieleisiään kisavarusteita. Tämä kuitenkin omalla vastuulla. Järjestävä taho ei ota vastuuta naurunalaiseksi joutumisesta.
KILPURIEN RAKENTELUSÄÄDÖKSET
4) Kilpurin runkona on oltava tunnistettavissa oleva Volkswagen venttiilikotelo. Kaikissa kilpureissa on oltava neljä pyörää.
5) Kaikki moottorit ja menoa vauhdittavat apulaitteet ovat kiellettyjä. Kilpurit liikkuvat vain ja ainoastaan painovoiman avulla.
6) Mitat ja paino. Autot katsastetaan ennen kisaa ja tuomaristo hylkää auton ilman valitusoikeutta, mikäli se ei täytä ehtoja.
Pituus – max 40,0cm
Leveys – max 20,0 cm
Korkeus – max 20,0cm
Pyörän halkaisija max 13,0cm
Paino – max 3,6kg
7) Sponsorilogot, kisatarrat, auton nimet ja “kuljettaja” ovat suositeltavia, mutta eivät pakollisia.
8) Spoilerit, siivekkeet, muut ilmanohjaimet ja ulokkeet ovat sallittuja, kunhan edellä mainitut maksimimitat eivä ylity. Näistä tuskin on merkittävää hyötyä itse kilpailussa, mutta saadaanpahan kunnon naurut.
KILPAILU
Kilpailu käydään kaksinkamppailuina Drag Race -kiihdytysautojen eliminaattorikaaviota soveltaen. Mikäli osallistuvien autojen määrä on suuri, voidaan ajaa alkukarsinnat ennen eliminaattorilähtöjä.
1) Kilpailu ajetaan parilähtönä mäkiradalla.
2) Kisa aloitetaan etupyörät lähtöviivalla. Kilpuri jonka etupyörät ensimmäiseksi ylittävät maaliviivan on voittaja. Mikäli kumpikaan kilpuri ei selviydy maaliin asti, voittaja on pidemmälle päässyt.
3) Varaslähtö aiheuttaa automaattisesti kilpailijan hylkäämisen. Tuomariston päätöksestä ei voi valittaa.
4) Radalta ulos ajanut kilpailija hylätään, toinen kilpailija on voittaja.
Eli ei muuta kuin rakentamaan omaa kilpuria hetimiten!